35,10,0,50,1
25,600,60,0,3000,5000,25,800
90,150,1,50,12,30,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
0,2,0,0,0,40,15,5,2,1,0,20,0,0
Facel Vega Meeting
Facel Vega Germany 1
Facel Vega Germany 2
Facel Vega Germany 3
Facel Vega Germany 4
Facel Vega Germany 5

Facel Vega FV & FV1

Facel war nach dem 2.Weltkrieg in der Lage, für andere Hersteller kleine Serien von Coupes und Cabriolets zu bauen. Nachdem aber wieder mehr Fahrzeuge in den Stammfabriken der Firmen Ford und Simca gebaut wurden, hatte Jean Daninos die Kapazitäten frei, eigenen Fahrzeuge bei Facel zu entwerfen und zu bauen. Sein Bruder empfahl ihm (nach dem Ford Cométe), bei den Sternen zu bleiben und so enststand das Projekt "Vega" . Im oberen Bild seht Ihr den ersten Typ, genannt FV (wie Facel Vega).

Ausgestattet mit einem Chrysler S-19 Firedome Motor mit 4,5 l Hubraum folgten nach drei Prototypen im Jahr 1954 weitere 12 Fahrzeuge bis März 1955. Danach kam der FV1 (mit dem S-21 Fireflite Motor und 4,8 l Hubraum) in einer Stückzahl von 31 .

After the Second World War, Facel was able to build small series of coupes and convertibles for other manufacturers. But after more cars were built in the main factories of Ford and Simca again, Jean Daninos had the capacity free to design and build his own cars at Facel. His brother recommended him (after the Ford Cométe) to stay with the stars and so the project "Vega" was born. In the picture above you can see the first type, called FV (like Facel Vega). Equipped with a Chrysler S-19 Firedome engine with a capacity of 4.5 litres, three prototypes in 1954 were followed by another 12 cars until March 1955. After that came the FV1 (with the S-21 Fireflite engine and a capacity of 4.8 litres) in a quantity of 31.

Copyright © 2016 - 2024 Dr. Juergen Kromer - Germany
Free Joomla! templates by Engine Templates